Největší oppidum a parádní výhledy na Vltavu

Oppidum

Skvělým místem na podzimní cyklovýlet je Dolnobřežansko jižně od Prahy. Kromě toho, že vás naše trasa zavede na úchvatné vyhlídky nad Vltavou, prokličkujeme také dubovo-habrovými lesy a vystoupáme na naše největší keltské oppidum. Zpestřením je i několik brodů na Libeňském potoce.

Mikroregion Dolnobřežansko leží jižně od Prahy, v samém sousedství hlavního města. Zvlněnou krajinu kolem Dolních Břežan přirozeně ohraničuje vltavské údolí ze západu, na jihu a východě potom hluboký zářez Zahořanského potoka.

Z několika dolnobřežanských cyklotras různé délky a obtížnosti jsme zvolili okruh č. 4, středně náročnou variantu o délce 27 km. Projedeme se také po nově vybudované cyklostezce mezi Dolními Břežany a Libní.
Na největší keltské oppidum

Výlet začínáme v Dolních Břežanech, odkud vyrazíme po silnici směrem na Lhotu. (Začít můžeme rovněž ve Zbraslavi, pak ale musíme počítat s tím, že nás čeká stoupání téměř 200 výškových metrů na vrch Hradiště). Po 1 km jízdy z Břežan odbočíme ze silnice na okraji lesa vpravo na lesní cestu a kaštanovou alejí po zelené značce směřujeme ke kopci Hradiště. Příjemnou jízdu zpestřují v dálce první občasné výhledy na kopec Cukrák a hřebeny Brd.

Na rozcestí Hradiště pokračujeme po zelené značce, vedoucí po vrstevnici úbočím Břežanského údolí. V místě nové paseky se otevírá hezký výhled na údolí a v dálce můžeme spatřit portály nového Lochkovského tunelu.

V okamžiku, kdy zelená značka začíná strmě klesat do Zbraslavi, odbočíme vlevo a po keltském valu pokračujeme techničtějším "singletrackem" k opuštěnému altánu. Odtud se otevírají první výhledy na vltavské údolí a Zbraslav.

Žlutá značka nás poté vyvede habrovým lesem až na vrchol Hradiště, kde najdeme altán s podrobnými informacemi o historii keltského osídlení a vykopávkách. Největší keltské oppidum Čech bylo postaveno v 6. století př. n. l. na vrchu v nadmořské výšce 391 m a bylo pojmeno

Zdroj: http://cestovani.idnes.cz/nejvetsi-oppidum-a-paradni-vyhledy-na-vltavu-d...